Thursday 12 July 2012

Gemuk tak cantik ke?


Malaysia berada di tempat ke enam penduduk paling ramai obesiti dan nombor 1 di Asia Tenggara ketika ini.Adakah anda antara mereka yang menyumbang kepada statistik itu?


Orang gemuk malas?


Menyatakan orang gemuk sebagai golongan yang malas dan banyak makan mungkin ada benarnya , mungkin juga tidak .Seperti mana terdapat ramai orang gemuk  yang malas dan kuat makan , ramai juga orang kurus yang malas dan kuat makan.

Orang gemuk tak cantik?

Cantik atau tidak bukan berpunca dari kegemukan . Cantik adalah subjektif dan semua orang boleh menilai dari perspektif berbeza. Ramai juga orang gemuk yang comel J

Perlu ke jadi kurus?

Kegemukan menjadi  punca utama   kepada pelbagai penyakit seperti arthritis , masalah kulit  , diabetes, multiple sclerosis dan asma (diambil dari artikel ini). Setiap orang berhak disayangi dan dihargai tidak kira bentuk fizikal dan tubuhnya. Memilih untuk mengambil diet yang sihat adalah pilihan bijak untuk mendapat penghargaan daripada orang sekeliling daripada usaha anda untuk menjadi langsing dan sihat.

Adakah diabetes sesuatu yang serius dan berbahaya untuk saya?

Terdapat 3 jenis diabetes ,diabetes type 1 , diabetes type 2 dan gestational diabetes.Ketiga-tiga jenis diabetes ini akan menyebabkab kegagalan tubuh menghasilkan insulin – insulin adalah hormon yang membolehkan  badan menggunakan glukos dalam tubuh . Glukosberasal dari makanan yang kita makan.
Tanpa insulin glukos akan tersimpan dalam darah dan menghasilkan paras gula dalam darah yang tinngi.
Paras gula dalam darah akan member kesan terhadap buah pingang , mata dan pelbagai organ. Sekiranya anda masih merasakan glukos bukanlah sesuatu yang serius , anda sudah tidak perlu membaca artikel ini.

 Bagaimana saya nak kurus?

Terdapat banyak website dan panduan yang anda  boleh google dan cari sendiri untuk mendapatkan panduan langsing dan kurus .Tetapi adakah anda berupaya untuk mempunyai perancangan yang strategik dalam usaha anda untuk kurus tanpa bimbingan sesiapa?

Raya dah dekat saya nak kurus!

Hadiah terbaik untuk diri sendiri pada raya tahun ini adalah menjadi langsing dan kurus! Anda hanya perlu muat turun ebook kurus ini  dan anda masih sempat untuk kekal langsing dan sihat ebelum terlambat.

Di mana saya muat turun ebook kurus dalam 29.5 hari?
Klik gambar di bawah dan bermula sekarang.






Semoga berjaya! hehe

0 comments:

Post a Comment